LCHF: Dag för dag

Detta är bloggen om min lchfresa där jag kommer att uppdatera dagligen med vilken mat jag äter och hur vikten påverkas

Tillskott och salt

Publicerad 2015-05-29 08:17:00 i Mat,

Förra gången jag följde hyfsat strikt lchf så kände jag ofta av trötthet eller järnsmak i munnen/huvudvärk, Allt detta berodde på att jag fick lite brist på vissa vitaminer och salt och dum som jag var så tog jag aldrig reda på vad som kunde vara orsaken.
 
Denna gången har jag skaffat på mig multivitamin brustabletter och ser till att jag får en lite mer varierad kost med mera grönsaker (så länge jag inte går över 20g kolhydrater) Jag har även sett till att vid främst på kvällen när jag dricker mycket vatten att passa på att salta lite. Ett tips är att röra runt med en sked i glaset beroende på vilket salt så löses/blandas det inte upp direkt utan hamnar på botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela