LCHF: Dag för dag

Detta är bloggen om min lchfresa där jag kommer att uppdatera dagligen med vilken mat jag äter och hur vikten påverkas

Maten första veckan

Publicerad 2015-05-28 19:41:41 i Mat,

Denna veckan har jag faktiskt haft mer koll på kolhydraterna än jag hade planerat då det är en del omställning första och andra veckan tills kroppen är van vid den fettrika/kolhydratfattiga maten. 
 
Just nu använder jag lifesums app för att lägga in den maten jag äter och det fungerar bra, ganska simpelt och jag håller mig till runt 4-6 olika varor till middagen. runt 2-3 till lunchen. 
 
Än så länge de senaste tre dagarna har maten varit såhär:
 
Tisdag
Frukost: Fyra skivor med gouda ost med smör och en bit kokt skinka som rullas ihop + ett kokt ägg.
Lunch: Kotletter med broccoli och sallad.
Middag: Två ägg och lite smörade ostskivor med skinka (minns inte hur mycket) 
 
Onsdag
Frukost: Fyra skivor med gouda ost med smör och en bit kokt skinka som rullas ihop + ett kokt ägg.
Lunch: Kycklingfilé kryddad med salt, peppar och lite timjan tillsammans med broccoli.
Middag: Ett paket med bacon 140g stektes och några skivor med haloumi och två ägg.
 
Torsdag
Frukost: Endast två ägg och en kopp svart kaffe
Lunch: Kycklingfilé kryddad med salt, peppar och lite timjan tillsammans med broccoli.
Middag: Baconlindad fläskfilé saltad och pepprad serverades med lite champinjoner, sparris och en rejäl klick bearnaise
 
Lägger in bilden på torsdagens middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela